
Logoanimaatio välittää tunteita ja jää mieleen
Tutkimusten mukaan liikkuvat mediat kiinnittävät huomiomme 400 prosenttia paremmin kuin staattinen grafiikka ja teksti.
Tutkimusten mukaan liikkuvat mediat kiinnittävät huomiomme 400 prosenttia paremmin kuin staattinen grafiikka ja teksti.
Olemme teknologiapainotteinen suunnittelutoimisto, joten olemme parhaimmillamme, kun saamme ratkaista ongelmia luovasti. Poimin tähän 5 suosikkiani tämän syksyn toteutuksistamme.
Käyttöliittymäsuunnittelu on verkkosivuprojektin hauskimpia vaiheita: ideat heräävät eloon. Meillä kaikki verkkosivut, verkkokaupat ja pienetkin uudistukset kulkevat graafikkomme käsien läpi. Luovasta tiimistämme Janica Söderlund on erikoistunut käyttöliittymäsuunnitteluun.
Tarkkoja yksityiskohtia ja aidon näköisiä materiaaleja – taitavasti tehdyt 3D-kuvat ja -visualisoinnit hätkähdyttävät jopa niin, että katsojan täytyy hieraista silmiään erottaakseen, onko kyseessä aito kuva vai 3D-mallinnus.
Miccen käsien läpi on kulkenut kaikkea mahdollista, mitä visuaalisen suunnittelun alle voi kuvitella: logoja, teippauksia, erikoismaalauksia, seinämaalauksia, mainosmateriaaleja, messusosastoja, liiketilojen suunnitelmia ja vaikka mitä.
Projektipäällikkö varmistaa, että asiakkaalla on varma olo siitä, että asiat sujuvat. Siihen vaaditaan valtavasti hyviä ominaisuuksia: esimerkiksi kykyä ongelmanratkaisuun ja nopeisiin päätöksiin, luovuutta, tarkkuutta, napakkuuttaja myös ”multitaskausta” eli monien pallojen pitämistä ilmassa samaan aikaan.
3D-animaatio soveltuu esimerkiksi mainoksiin, opetusmateriaaleihin, konseptien havainnollistamiseen tai verkkosivun huomionherättäjäksi.
Tutkimusten mukaan liikkuvat mediat kiinnittävät huomiomme 400 prosenttia paremmin kuin staattinen grafiikka ja teksti.
Olemme teknologiapainotteinen suunnittelutoimisto, joten olemme parhaimmillamme, kun saamme ratkaista ongelmia luovasti. Poimin tähän kolme erilaista suosikkiani kevään toteutuksistamme.
Mats Holmberg aloitti helmikuussa JCO Digitalin 3D-artistina, animaattorina ja myös osakkaana.
Kitararakentaja Juha Ruokankaan verkkosivusto ruokangas.com voitti vuoden 2019 Finnish Web Awards -kilpailun Grand Prix -pääpalkinnon sekä sarjavoitot kuvituksessa, tekstissä ja UX designissa.
Uuden vuosikymmenen alun keskeisimpänä asiana tulee olemaan jo ennestään tuttu termi “mobile-first-design”. Muita termejä ovat käyttökokemus, saavutettavuus, videosisällöt ja dark mode.
Keräsimme listan termejä, joita käytetään arkisessa työssämme, ja kirjoitimme niille mahdollisimman selkeän kuvauksen.
Meidän tehtävämme on luoda vastustamattomia digitaalisia käyttäjäkokemuksia, joista asiakkaamme voivat olla ylpeitä ja joilla saadaan tuloksia.
Koostimme ennusteen siitä, mitkä trendit vaikuttavat vuonna 2019 verkkosivujen suunnitteluun. Näitä trendejä seuraamalla pidennät uusien verkkosivujesi ikää ja olet niihin tyytyväinen pidempään.
Vuoden 2019 visuaalinen maisema on paljon enemmän kuin ilmiöitä, tykkäyksiä ja jakamisia. Se on täynnä merkityksiä.
Tekijänoikeusjärjestö Kopiosto ry päätti tuottaa kaikille Suomen peruskouluille tarkoitetun pelillisen opetusmateriaalin, jonka parissa tekijänoikeuksien oppiminen ja opettaminen olisi kivaa.