Asiakkaamme Valoremontti toi alkusyksystä markkinoille uuden palveluntarjoajan. Täysin uusi Fiksulataus rakentaa sähköautojen latausratkaisuja yrityksille ja taloyhtiöiille ja hoitaa projektit aina alkukartoituksesta asennukseen asti. Tavoitteena on tehdä ihmisten arki sujuvaksi ja helpoksi.

Lähtötilanne
Vielä kesällä palvelulla ei ollut nimeä, logoa eikä tarinaa. Oli vain strategia ja selkeä suunnitelma siitä, mitä pian ruvetaan asiakkaille tarjoamaan. Tästä haasteesta me innostuimme.
Nopealla aikataululla JCO Digital suunnitteli asiakkaalle nimiehdotukset, joistavalittiin tilanteeseen ja palveluasenteeseen parhaiten sopiva Fiksulataus.
Samaan aikaan kirjoitettiin Fiksulatauksen tarina ja hissipuhe eli se, mitä ja miten yrityksestä ja sen palveluista kerrotaan – käytännössä siis muotoiltiin se, mitä Fiksulatauksen brändi on ja mitä se lupaa. Teimme myös kesän päätteeksi ehdotuksen verkkosivuston rakenteesta ja kirjoitimme sisällöt, joita yhdessä
asiakkaan kanssa täydensimme, kun yksityiskohdat tarkentuivat.
Näin me sen teimme
Kun nimi oli päätetty ja hyväksytty, graafikkomme Simon teki ehdotuksetlogosta ja ilmeestä: ”Brändin suunnittelussa pidin mielessäni Fiksulatauksen yrityslupauksen ja palvelulupauksen, joissa puhutaan hyvästä, reilusta palvelusta sekä rohkeasta ja rennosta otteesta viestintään. Kirjoitin itselleni avainsanat liittyen yrityksen lupaukseen. Ne olivat #sähkö, #nopea, #pirteä, #rohkea ja #rento. Nämä avainsanat toimivat suunnannäyttäjinä ilmeen suunnittelussa.
Yrityksen palveluista muodostuivat sitten pirteän väriset osat, jotka muodostivat salama-logosymbolin. Salama symboloi logossa nopeutta, sähköä ja latausta.”
Tutustu sivustoon osoitteessa fiksulataus.fi

Yhteistyöstä

Avainasiakaspäällikkö, toimitusjohtaja
Valoremontti Oy
”Olemme tehneet JCO Digitalin kanssa hyvää yhteistyötä jo aiemmin, kun rakensimme Valoremontin uutta verkkosivustoa ja kirkastimme yrityksen tarinaa ja brändilupausta. Kun päätimme tuoda markkinoille uuden palvelun, oli hyvien kokemusten jälkeen helppo ja oikeastaan itsestään selvää lähteä taas yhteistyöhön. Arvostan sitä, ettei asiakkaan tarvitse olla kaikessa ohjaamassa ja neuvomassa, vaan toimisto osaa itse ajatella ja suunnittelee itsenäisesti, silti hyvässä yhteistyössä. Toinen asia on nopeus: sain vauhdilla hyviä ehdotuksia ja yhteiseen ideointiin lähdettiin heti mukaan. Molemmat saittimme on tehty laadukkaasti ja niin, että pystymme niitä todella kätevästi ylläpitämään itse.”
Anne Malmström
Project Manager
+358 50 572 6713
anne@jco.fi
Daniel Kouvo
Developer & Partner
Simon Bussman
Graphic Designer
Heikki Paatelma
Marketing Specialist & Copywriter