Haluatko verkkosivut, jotka näyttävät hyvältä, toimivat selkeästi ja ovat helposti ylläpidettävissä?

Pienemmän yrityksen nettisivut tai vaikkapa kaupungin laaja verkkopalvelu, me tartumme innolla toimeen. Suunnittelemme ja toteutamme verkkosivuja, jotka näyttävät hyvältä, toimivat selkeästi ja ovat helposti ylläpidettävissä.

Teemme sivustot WordPress-alustalle ja siinä osaamisemme ja kokemuksemme on huippuluokkaa.
Huolehdimme projektin kaikista vaiheista aina konseptoinnista tekniseen toteutukseen asti, ja aikatauluista pidämme aina tiukasti kiinni. Meidän kanssamme verkkopalvelun uudistus on hyvissä käsissä.

Saat enemmän kuin nettisivut

Upea ulkoasu houkuttelee

Vaikka verkkosivusto olisi teknisesti toimiva ja asiakasta ohjaava, niin ensivaikutelmalla on suuri merkitys.

Hakukoneoptimointi tuo kävijöitä

Suunnittelemme ja toteutamme verkkosivut niin, että ne löydetään hakukoneilla helposti. Näin saat lisää asiakkaita.

GDPR-vaatimukset tuovat turvaa

Huolehdimme sivustosi tietosuoja-asioista. Laki vaatii, että sivustolla on kerrottava, mitä henkilötietoja sen kautta kerätään.

Nopeaa ja asiantuntevaa palvelua

Olemme nopeita ja ryhdymme heti töihin. Teemme työmme huolella, on sitten kyse koodista, visuaalisuudesta tai teksteistä.

Koulutamme ja neuvomme

Kun verkkopalvelu on valmis, koulutamme sen ylläpitäjät varmistamaan, että se elää ja pysyy hyvässä kunnossa.

Autamme myös palvelinasioissa

Mille palvelimelle verkkosivut laitetaan? Miten domainit ohjataan? Meiltä löytyy hyvä ja toimiva ratkaisu myös palvelinasioihin.

Yhteyshenkilö

Saat aina nimetyn yhteyshenkilön, joka vastaa työn sujumisesta ja jonka kanssa asiointi on helppoa suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Vastaamme pyyntöihin 24 tunnin sisällä ja työt aloitetaan 72 tunnin sisällä.

“Palvelu julkaistiin ylpeänä ja varmana siitä, että kaikki on tehty huolellisesti. Julkaisun jälkeen yhteistyö on jatkunut palvelun ylläpidon ja jatkokehityksen osalta. JCO on joustavasti muokannut kommunikaatio- ja toimintamallia sopimaan myös tähän vaiheeseen palvelun kehitystä. Resursseja on voitu lisätä aina tarpeen niin vaatiessa.”

Jani Uljas, Puhti Lab Oy

Ilman tavoitteita ei ole tuloksia

Jotta verkkosivujen avulla voidaan luoda liiketoimintaa ja tehdä tuloksia, keskitymme oikeisiin asioihin jo käynnistysvaiheessa. Konseptointivaiheessa määritellään verkkopalvelun merkitys ja tavoitteet sekä sen kohderyhmä. Sen jälkeen tiedetään, miten kohderyhmä saadaan tehokkaimmin toimimaan.

Kun olemme määritelleet kanssasi verkkosivuston strategian, se ohjaa kaikkea suunnittelua. Kokonaan uutta verkkopalvelua luotaessa tai nykyistä uudistettaessa käymme läpi esimerkiksi näitä kysymyksiä:

– Mikä on verkkosivuston tarkoitus?
– Ketkä ovat kohderyhmät ja mitkä asiat motivoivat heitä?
– Mitä haluamme käyttäjien tekevän?
– Miten kävijä aktivoidaan ottamaan yhteyttä?
– Millainen sisältö puhuttelee parhaiten kohderyhmää?
– Millainen on verkkosivujen puhuttelutapa?
– Mitä nykyisistä materiaaleista säilytetään ja mikä on tarpeetonta?

STEP BY STEP

Näin verkkopalvelun rakentaminen etenee kanssamme

Verkkosivujen uudistus on prosessi, jonka jokaisesta vaiheesta pidämme hyvää huolta.

1. Käynnistyspalaveri

Käynnistyspalaverissa käydään yhdessä läpi uuden palvelun rakenne, sisällölliset tavoitteet ja toiminnallisuudet sekä toiveet palvelun ulkoasusta ja äänensävystä. Siinä myös kartoitetaan myös tarpeet visuaalisen identiteetin päivitykselle tai uuden yrityksen brändimateriaaleille. Tässä vaiheessa käydään myös läpi verkkopalvelun sisällölliset tarpeet, esimerkiksi tekstit, kuvat, videot ja animaatiot. Ammattimaisia kuvia tai videoita varten voimme suositella valokuvaajaamme, jonka kanssa teemme yhteistyötä. Sivuilla voidaan käyttää myös kuvapankkikuvia Adobe Stock -kuvapankista. Käynnistyspalaverissa käydään myös läpi projektinhallintatyökalut ja sovitaan aikataulusta ja käytännöistä.

2. Rautalankamalli

Käynnistyspalaverin perusteella luomme interaktiivisen rautalankamallin (prototyyppi), jonka avulla hahmotetaan sivuston rakenne, eri sivutyypit ja toiminnallisuudet. Rautalankamallin suunnittelu ennen varsinaisen teknisen toteutuksen aloittamista varmistaa toimivan käyttöliittymän ja toimii pohjana graafiselle suunnittelulle. Palvelu suunnitellaan responsiiviseksi (toimii kaikilla päätelaitteilla) ja hakukoneystävälliseksi. Tässä vaiheessa teemme sivustokartan, johon valikot ja alasivut sisältyvät.

3. Tekstit

Samaan aikaan rautalankamallin kanssa luodaan myös sivuston sisällöt ja tekstit, joista huolehtii JCO:n content designer / copywriter. On tärkeää, että sivuston kävijäpolut (Customer Journey Map) suunnitellaan tässä vaiheessa. Teksti tehdään hakukoneystävälliseksi, jotta sivu löytyy hyvin Googlesta. Jos asiakas tuottaa itse sisällön, voimme opastaa miten kirjoitetaan Google-optimoitua sisältöä. Sisältösuunnittelussa huomioidaan myös sivuston tavoitteet niin, että käynti ohjaa esimerkiksi yhteydenottoon, sähköpostilistalle liittymiseen tai myyntiin verkkokaupassa.

4. Visuaalisuus

Kun verkkopalvelun rakenne on selvillä, jatketaan visuaalisella ilmeellä. Tavoitteena on luoda sivut jotka ovat esteettiset, helppokäyttöiset ja toimivat linjassa muun brändiviestinnän kanssa. Saitin yleisilmeeseen saadaan eloa hyvillä kuvilla mutta myös mikroanimaatioilla tai pienillä videoilla.

5. Tekninen toteutus

Verkkopalvelu toteutetaan responsiivisesti WordPress-alustalle. Työstä huolehtii vähintään kaksi ohjelmoijaa ja se aloitetaan kehitysympäristön luomisella. WordPress mahdollistaa eri tasoisten käyttäjäprofilien luomisen, sisällönhallintatyökalun kielen valinnan sekä monipuolisen editointityökalun (tekstin editointi, kuvien ja videoiden lisääminen, lomakkeiden lisääminen sivuille). Tekniseen toteutukseen sisältyy eri sivupohjien ohjelmointityö, lomakkeiden teko, tarvittaessa ajankohtaista-osio (blogi) ja verkkokaupan integrointi (WooCommerce), kieliversiot, mobiilioptimointi, hakukoneoptimointi, testaus eri päätelaitteilla ja selaimilla, SSL-suojan asennus (https) ja evästeitä kertovan ponnahdusikkunan luominen sivustolle, Google Analytics -integraatio sekä tuotantoon vieminen.

6. Testaus ja julkaisu

Ennen käyttöönottoa palvelu testataan eri selaimilla ja päätelaitteilla. Samalla käydään läpi, että kuvat ja tekstit ovat oikeita, linkit toimivat ja analytiikka toimii.

7. Tuki ja jatkokehitys

Asiakkaalle järjestetään julkaisun yhteydessä WordPress-koulutus ja päivityksistä annetaan myös kirjalliset ohjeet. Kun sivusto on julkaistu, autamme mielellämme sen lanseerauksessa ja markkinoinnissa sekä organisaation sisällä että kohderyhmän keskuudessa. Kävijämäärien seuranta auttaa kehittämään sivustoa, joten prosessia kannattaa lanseerauksen jälkeen jatkaa ja pitää yllä.

Keskustelu kanssamme viestinnästä, markkinoinnista ja digitaalisuudesta saattaa olla paras asia, mitä olet tehnyt yrityksellesi.

Aloitetaan keskustelu
JCO Heart

Töitämme

Ruokangas Guitar Creator

Ruokangas Guitar Creator

Hanko Data Parks

Hanko Data Parks

South Florida Hockey Academy

South Florida Hockey Academy

Haluatko tarjouksen?

Täytä tiedot ja palaamme ehdotuksen kera.

TARJOUS SISÄLTÄÄ:

  • Kustannusarvion ja tarkan työmääräerittelyn
  • Suuntaa antavan aikataulun
  • Projektin eri vaiheiden kuvaus

Tilaa uutiskirjeemme

Kun tilaat JCO:n uutiskirjeen, kuulet meidän tuoreista töistämme sekä muista kuulumisistamme ja
tiedät, mitä hienoa digitaalisessa maailmassa tapahtuu.