Kun verkkosivuprojekti käynnistyy, on ilmassa valtava määrä kysymyksiä. Mitä olemme tekemässä, millaisia yhteisiä tavoitteita meillä on tai kenelle ja miksi verkkosivut tehdään? Lisäksi on selvitettävänä monta teknistä asiaa aina palvelimista päivityksiin.
Jotta verkkosivujen avulla voidaan luoda
liiketoimintaa ja tehdä tuloksia, on hyvä keskittyä oikeisiin asioihin heti
käynnistysvaiheessa. Konseptointivaiheessa määritellään verkkopalvelun merkitys
ja tavoitteet sekä sen kohderyhmät. Kun olemme sopineet kanssasi verkkosivuston
strategian, se ohjaa kaikkea suunnittelua.
Verkkopalvelua luotaessa tai nykyistä uudistettaessa on hyvä käydä läpi esimerkiksi tällaisia kysymyksiä:
Mikä on verkkosivuston tarkoitus?
Ketkä ovat kohderyhmät ja mitkä asiat motivoivat heitä?
Mitä haluamme käyttäjien tekevän?
Millainen sisältö puhuttelee parhaiten kohderyhmää?
Mitä nykyisistä materiaaleista säilytetään ja mikä on tarpeetonta?
Kysymyksiin kannattaa etsiä vastauksia jo
etukäteen, mutta mekin autamme suunnan löytymisessä. Sitä varten voidaan pitää
esimerkiksi työpaja.
Myös teknisiä, visuaalisia ja toiminnallisia
asioita on hyvä pohtia ja määritellä ennen tarjouksen pyytämistä ja projektin
käynnistystä. Tässä muutama kysymys:
Mikä on sivuston osoite? Verkkosivuille tarvitaan verkkotunnus eli domain. Jos sellaista ei ole valmiina, voimme varata sellaisen sinulle.
Miltä sivuston pitäisi näyttää? Löytyykö logoa tai graafista ohjeistoa?
Onko muita sivustoja, jotka näyttävät mielestäsi tyylikkäiltä.
Onko kuvitusta varten materiaalia? Olisiko hyvä luoda kuvapankki verkkosivuja varten?
Onko sisältöä jo olemassa vai luodaanko uutta?
Haluatko meiltä suuntaa antavan tarjouksen WordPress-verkkosivun uudistuksesta?
Jätä yhteystietosi ja kerro lyhyesti toiveistasi, niin lähetämme sinulle kustannusarvion.