Case: Gold&Green

Gold&Green -kasviproteiiniyrityksen rinnalla olemme saaneet kulkea jo pitkään. Olimme mukana rakentamassa yrityksen ensimmäistä verkkosivustoa, ja kun yhteistyö jatkui sivuston ylläpitona ja analytiikan tuottamisena, olimme parhaalla paikalla todistamassa asiakkaamme uskomatonta kasvua ja menestystä. Kun Paulig osti 50 % Gold&Greenista, juhlimme maailmanlaajuiseksi kasvaneen toiminnan tuomia uusia haasteita.

 

Ensin vallataan Ruotsi

Aiemman sivuston analytiikka tukenamme rakensimme ensin rautalankamallin uudesta sivustosta, itse asiassa kokonaisesta brändin kansainvälisestä pääsivustosta tehtiin englanninkielinen, sitten laadittiin uusi ruotsinkielinen sivusto Ruotsin markkinoille, ja uudistettiin kotimaan markkinoiden suomenkielinen sivusto. Lisäksi rakennettiin monikielinen reseptisivusto, videoin, kuvin ja kaikin tarvittavin kilkuttimin. Helppo skaalautuvuus oli suunnittelun lähtökohta: uusia sivustoja julkaistaan tiuhaan tahtiin.

 

 

 

Näin se kävi

Ennen varsinaista kehitys- ja tuotantovaihetta tarkastelimme käyttöliittymää ja vuorovaikutteisia prototyyppejä tiiviissä yhteistyössä mainostoimiston kanssa. Mainostoimisto uudisti yrityksen visuaalisen ilmeen perusteellisesti ja määritteli sivustojen ulkoasun. Seuraavaksi laadimme kuvakäsikirjoituksen muutamin esimerkkisivuin. Sivustoja tukemaan tuotettiin myös sarja maailmanlaajuiselle yleisölle suunnattuja YouTube-videoita, jotka linkitettiin reseptisivustolle. Suunnitteluun osallistui myös hakukonemarkkinointiin, Facebook-mainontaan ja PR:ään erikoistuneita yhteistyötahoja.

 

 

Tulikoe

Kaikki kävi nopeasti: hanke oli huomattavan laaja ja aikataulu tiukka. Jokainen työryhmän jäsen oli tehtäviensä tasalla. Gold&Greenin omalla henkilöstöllä oli samanaikaisesti käynnissä sekä uuden tuotesarjan ja pakkausten uuden ilmeen lanseeraaminen että verkkosivuston uudistaminen – oli selvää, että jokaista pientä yksityiskohtaa ei voisi heillä hyväksyttää. Vaativissa olosuhteissa meitä kantoi molemminpuolinen luottamus ja ammattilaisuus. Toimiessamme Ruotsin-yksikön kanssa meillä oli lisäetu: suurin osa työryhmästämme oli ruotsinkielisiä.

 

 

Seuraava etappi

Ei tämä vielä tässä ollut! Reseptisivustoa kehitetään jatkuvasti, ja uusia maakohtaisia sivustoja lisätään ryppääseen. Valvomme analytiikkaa ja keräämme tietoja hakukohteista ja asiakkaita kiinnostavista sisällöistä.

 

 

Ryhmä muutti muutamaksi päiväksi JCO:n omaan Koodauskojuun!

 

Kaikkein parasta

Osallistuminen näin mittavaan hankkeeseen on ollut suunnattoman palkitsevaa. Pääsimme näyttämään kyntemme omalla alallamme, ja saimme samalla olla osana liikettä kohti parempaa maailmaa: näin tehdään kestävämpää tulevaisuutta ateria kerrallaan. Asiakkaamme menestys on meille valtava ilo, ja toimimme ylpeinä heidän luotettuna kumppaninaan.