Vi skapar ny verklighet.

Vill du se mera?

Ny teknologi och nya innovationer är här och vi följer entusiastiskt med i utvecklingen. XR, det vill säga Extended Reality, är en bra term som förklarar den utvidgade realiteten, där vi kan skapa virtuella miljöer och få till stånd häpnadsväckande interaktion mellan människor och digitalisering. Det finns många olika bokstavskombinationer och i flera år har har man talat om AR, VR, MR och förstås 3D. XR, utvidgad verklighet, är nu den gemensamma nämnaren för förstärkt verklighet, virtuell verklighet och blandad verklighet.

Vi har erfarenhet av till exempel VR och AR, som vi alltid utvecklar i 3D. Vi är med i Oculus Start -programmet. AR och VR är för det mesta en del av en större helhet, till exempel en nättjänst eller marknadsföringskampanj. Ett klart mervärde är själva upplevelsen av produkten och kan direkt främja försäljningen.

Trots att vi är mer än entusiastiska av XR, gör vi detta inte bara för tekniken eller för spänningens skull. Utgångspunkten är alltid produktens användningsändamål samt målsättning. Vilket problem löser produkten och vilken effekt vill vi uppnå?

Ge oss ett problem eller utmaning. Vi svarar gärna.

VR – virtuell verklighet för oss till olika ställen

Då vi vill föra människor till virtuella platser är VR en bra lösning. Vill du till exempel visa fler bastumodeller till en besökare på bostadsmässan än det finns utrymme för på själva mässplatsen, då är virtuell verklighet en effektiv lösning. Den virtuella verkligheten fungerar lika bra då vi vill presentera en produkt i den specifika miljö som kunden önskar. Kunden kan också genom VR skräddarsy en produkt så den passar till kunden själv. Ett bra exempel på VR:s möjligheter är 3D-Guitar Builder som Ruokangas Guitars lanserade i Los Angeles på NAM-mässan.

AR – Förstärkt verklighet hjälper att visualisera

Då man vill tillföra en produkt eller ett föremål i sin omgivning, som inte finns där, kan man till exempel via sin telefonskärm visualisera hur föremålet skulle se ut. På skärmen kan man få oändligt med bilder, videon, ljud eller grafik. AR används i många spel, men vi ser också stort potential för affärsverksamhet och försäljning.

3D – då bilden inte räcker till

Det är inte alltid möjligt att ta bild av en produkt och då är 3D modellering ett bra alternativ. Vi gör högklassig 3D design, som kan användas i reklamer, videon, spel och i applikationer med förstärkt verklighet. Produkten kan presenteras som 3D bilder precis på det sätt som önskas. Också produkter som fortfarande är under utveckling kan presenteras snyggt i reklamer och kataloger med hjälp av 3D.

Vill du ha en offert?

Fyll i dina uppgifter och vi återkommer med ett förslag.

OFFERTEN INNEHÅLLER:

  • Kostnadsförslag och en detaljerad arbetsspecifikation
  • Preliminär tidtabell
  • Beskrivning av projektets olika skeden

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

När du prenumererar på JCO:s nyhetsbrev får du höra om våra senaste arbeten och annat som är på gång. Vi håller dig uppdaterad om vad som händer i den digitala världen.