Ska vi göra en kampanjsida som effektiverar din marknadsföring?

Ta kontakt!

I tillägg till en fungerande och fin nättjänst kan en kampanjsida som kopplas till en viss tjänst eller produkt medföra att man skiljer sig ur mängden och får tydliga resultat på kort tid.

Då ett företag har en marknadsföringskampanj igång lönar det sig att göra en kampanjsida som lyfter fram mer information om själva kampanjen. Det är också praktiskt då man vill aktivera kunden, samla kontaktinformation eller arrangera en tävling.

Vi har mångårig erfarenhet av kampanjplanering och förverkligande till nättjänster. Som tillägg till kampanjsidan hjälper vi också med banners, olika frågeformulär, spel och rörliga bilder.

Ta kontakt så planerar vi en effektiv kampanjsida.

Till vilket ändamål passar en kampanjsida?

Försäljning av en produkt eller tjänst

Med kampanjsidor kan du berätta ditt ärende mer brett och ibland också mer ledigt än på webbtjänsten. Det är viktigt att webbsidorna passar ihop med den aktuella marknadsföringskampanjen. Bra kampanjsidor är en relevant del av en fungerande marknadsföring

Insamling av kontaktinformation

Då du vill samla ny kontaktinformation t.ex. för ett nyhetsbrev eller försäljningskampanj är en kampanjsida ett snabbt sätt att uppnå resultat. Man kan t.ex. arrangera en tävling, en förfrågan eller gallup eller varför inte en diskussion om ett intressant ämne.

Nerladdning av en broschyr eller installation av applikation

Via kampanjsidor kan du snabbt erbjuda tilläggsmaterial till kunden. Nerladdning av produktkatalogen kan placeras på kampanjsidan, antingen bakom inloggning eller fritt tillgängligt. Via kampanjsidan kan man utmärkt också dela en mobilapplikation för installation.

Öka din synlighet

Marknadsföring på webben är kostnadseffektiv och lätt att rikta till rätt målgrupp. Med en bra kampanjsida och tillhörande marknadsföring på webben kan man väcka intresse hos nya kunder och öka sin synlighet.

Snabbt färdigt

Kampanjsidor är ett snabbt sätt att få mera krut i marknadsföringen och försäljningen. På några dagar kan du ha nya kampanjsidor till användning.

Ta kontakt fast genast!

Vi får igång kampanjsidor i bästa fall på några dagar. De för med sig en extraväxel i digimarknadsföringen för många företag

Monica Javanainen, CEO, JCO Digital

En bra kampanjsida engagerar folk

Vi har mycket erfarenhet av hur man gör och planerar kampanjsidor. Det bästa resultatet uppnås ifall vi är med genast från början. Det räcker alltså att du berättar för oss vad du vill marknadsföra eller sälja, så plockar vi fram idéerna tillsammans med dig.

Det finns flera olika former för en effektiv kampanjsida. Det kan t.ex. vara ett spel som också fungerar i mobilapparater. Vi har gjort flera spel och gallupar, bl.a. lyckohjulet, memory, fruktspel, hastighetstest och andra skräddarsydda lösningar. Vi har märkt att människor som spelar och blir på gott humör tänker mer positivt på själva produkten som marknadsförs. Vi vet också att alla spelar – unga som gamla, kvinnor som män.

Videor och t.ex. AR – funktioner (förstärkt verklighet) fungerar bra på kampanjsidor. Från oss får du bilder, videon, flygfotografering, ljudinspelning och lösningar till dina sidor som imponerar på dina kunder.

Då kampanjsidan är färdig skall ju folk hitta den. Därför gör vi också webbannonser i form av richmedia eller feed banners samt Facebook- och Instagramannonser.

Ofta är kampanjsidan en del av en större marknadsföringskampanj. Men ibland är själva kampanjsidan det centrala elementet. Då hjälper vi också gärna med helhetsplanering och gör reklamer i form av banners, tidningsannonser eller TV-spots som i sin tur för vidare till kampanjsidan.

Ibland är marknadsföringskampanjen planerad i sin helhet hos kundens reklambyrå. Då klarar vi den tekniska biten och hjälper med att få din idé på nätet. Vi erbjuder också kampanjens domänregistrering och serverutrymme.

STEP BY STEP

Handbok för en fungerande kampanjsida

1. Målgrupp

En klart definierad målgrupp: vem riktas meddelandet till? Vad vill vi att människor skall göra?

2. Mål

Genomtänkta målsättningar: hur mycket vill du sälja? Hur många deltagare eller kontaktuppgifter vill du ha?

3. Mod

Våga vara kreativ: berätta din idé så bollar vi tillsammans. Eller varför inte ge bollen till oss och så överraskar vi dig?

4. Praktiska saker

Praktiska saker i skick: passlig domän, slagkraftig text, bra bilder, sökmotoroptimerat innehåll.

Vill du ha en offert?

Fyll i dina uppgifter och vi återkommer med ett förslag.

OFFERTEN INNEHÅLLER:

  • Kostnadsförslag och en detaljerad arbetsspecifikation
  • Preliminär tidtabell
  • Beskrivning av projektets olika skeden

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

När du prenumererar på JCO:s nyhetsbrev får du höra om våra senaste arbeten och annat som är på gång. Vi håller dig uppdaterad om vad som händer i den digitala världen.