Hoppa till sidans innehåll
Näin saat kuviin lisätietoja helposti - Katso! Näin saat kuviin lisätietoja helposti - Katso!

Kolla in dessa 7 saker på din webbplats, för att öka din försäljning

Design Marketing Tech

Så här sätts webbplatsen i skick

Vad löser problemen man har när man funderar på webbplatser? Vi har sammanställt sju viktiga saker att tänka på för att öka försäljningen.

1.Gör din webbplats snabb och pålitlig

En webbplats som fungerar tillräckligt snabbt, och som har sin hosting, alltså serverservicen i ordning, stiger i sökresultaten. T.ex. en för WordPress optimerad webhosting gör en webbplats både säker och snabb. Undersökningar visar att människor inte orkar vänta i ens fem sekunder tills sidan laddas. 

2. Modernt utseende och i linje med varumärket

Även på en webbplats är första intrycket mycket viktigt. Ett snyggt och modernt utseende lockar kunder, och är i linje med varumärket. Fräscha och informativa bilder säger ofta mer än tusen ord – och kunden blir övertygad. 

3. Led kunden framåt

Funktionell och visuell design går alltid hand i hand med användbarhet. Väl utformade och lättanvända sökvägar leder kunden till önskat resultat. Kunden lämnas aldrig ensam, utan uppmanas att köpa, beställa eller be om mer information. 

4. Skriv sökmotorvänlig text

Välskriven text hittas av Google. Se till att webbplatsens text och innehåll är sökmotoroptimerat (SEO) och att den stiger så högt som möjligt i sökresultaten. Du kan också begära en granskning och ”uppfräschning” av befintliga texter på webbplatsen, vilket kommer att förbättra upptäckbarheten.

5. Tekniken i ordning

En tekniskt välprogrammerad webbplats är bra för både sökmotorer och användaren – även för dem som kommer till sidorna på en mobil enhet. Webbplatser bör till exempel utformas för att vara responsiva för en WordPress-plattform. Bra design börjar med att skapa en utvecklingsmiljö och slutar med noggrann testning och publicering.

6. Mätning och spårning på webbplatsen

Det är bra att installera rätt typ av mätvärden på din webbplats, för besökarspårning och för att nå besökare (retargeting). Då vet du vem som besöker webbplatsen, och vad som händer på vilken sida. På detta sätt kan sidorna också utvecklas för att bättre vägleda kunden framåt.

7. Dirigera besökare från sociala medier och Google

När en webbplats har publicerats, koncentrera dej på lanseringen och marknadsföringen både inom organisationen och till målgruppen. Bra innehåll kan leda kunder till sidorna från sociala medier och sökmotorer. 

Hoppas du gillade artikeln! Artikeln får gärna delas på some. Kom också ihåg att följa oss på Instagram, Facebook ja Twitter.

Vill du att vi ska hjälpa till att förbättra din webbplats, eller behöver du ett bra team för att göra en helt ny? Tillsammans kan vi snabbt skapa förändringar. 

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Läs även