7 lärdomar från designeventet OFFF Barcelona
Vår grafiker Janica har deltagit på designevenemanget OFFF i Barcelona i april. OFFF är en jätte-event som samlar ihop ca 5 000 internationella designproffs runt temat kreativitet.
De statiska webbsidornas tid är förbi. Traditionella formulär genererar inte längre önskat antal kontaktförfrågningar, och att kommunicera komplex information till besökare är utmanande. Även om webbplatsen har mycket information att erbjuda, når den inte nödvändigtvis besökaren effektivt. Här kommer spelifiering in som ett kraftfullt verktyg.
Genom spelifiering kan komplicerade eller tråkiga ämnen göras intressanta. Via spel deltar besökarna inte endast genom att ta till sig information, utan de får också en djupdykning i varumärkets värld. När formulär omvandlas till spelbaserade eller interaktiva upplevelser blir att ta kontakt betydligt roligare och mer lockande.
Besökaren skannar inte längre bara innehållet utan deltar aktivt genom spelet eller den interaktiva upplevelsen. Detta skapar känslor och engagerar besökaren på ett djupare sätt. Genom spelifiering kan vi omvandla traditionell, enkelriktad kommunikation till dynamisk interaktion, vilket skapar betydligt bättre möjligheter för att samla in leads och öka försäljningen. Webbplatser kan nu bli platser besökare inte bara besöker utan där de stannar för att ivrigt spela, lära sig och interagera.
Vi är passionerade spelutvecklare och har verkat inom branschen i över 15 år. Vår historia började med kärleken till spelvärlden men utvecklades till behovet av att skapa innovativa lösningar för att samla in leads och öka försäljningen. Som ett resultat av denna långa och givande resa föddes JQUEST™.
JQUEST™ är en intelligent och lekfull lead collector som omvandlar webbplatsbesökare till prenumeranter och kunder genom tester, frågeformulär och spelifiering.
Möjligheter
Bygg en effektiv e-postlista genom att erbjuda besökarna underhållande sätt att delta.
Med hjälp av JQUEST GameHarbor™ engagerar du besökaren i en interaktiv upplevelse genom spel, frågeformulär, tester eller tävlingar, samtidigt som du kommunicerar om din produkt eller tjänst.
Det kan vara frågan om t.ex.
Se exempel:
– J&Co:s eget Green coding test: White Christmas – Green Code
– Fonzit AI-frågesport
– AN-byråns spelifierade affärsverksamhetsplan för unga: Bisnespeli
JQUEST Chooser™ vägleder besökaren genom att fråga om bakgrundsinformation såsom ålder, intressen, behov och preferenser. Som ett resultat erbjuds besökaren innehåll eller produkter enligt individuella behov.
Till exempel
Erbjud besökarna en unik möjlighet att lära sig och ta emot information samtidigt som de spelar.
JQUEST EduGame™ erbjuder besökaren information via spel. Spelande är ett effektivt sätt att få människor att lära sig och ta till sig ny information. Ett formulär kan integreras i spelet, vilket möjliggör insamling av data från besökarna.
Olika spelformat
Varje JQUEST™ lead generator designas och anpassas efter dina behov. Våra experter är här för att hjälpa till!
Oavsett om du vill stärka din e-postlista, guida besökare mot individuella köp baserat på deras behov eller erbjuda undervisning genom spel, erbjuder JQUEST™ en mångsidig och effektiv spelplattform. Aktivera dina besökare, samla värdefulla leads och öka din försäljning med hjälp av spelifiering som ett kraftfullt verktyg.
Be om en offert eller kontakta oss direkt så kan vi diskutera en passande JQUEST™ lead generator för dig! monica@jco.fi eller boka en lämplig 30-minuters tid från min kalender.
Vår grafiker Janica har deltagit på designevenemanget OFFF i Barcelona i april. OFFF är en jätte-event som samlar ihop ca 5 000 internationella designproffs runt temat kreativitet.
God jul samt ett lyckligt och hållbart nytt år 2024! Vi tackar våra samarbetspartners och kunder för ett gott samarbete under år 2023
AI eller artificiell intelligens är på stark frammarsch särskilt inom den kreativa branschen. Vår UI/UX Designer Janica Söderlund använder AI som verktyg för att skapa bilder.