
Lähtökohta:
Perinteisen pakopelikonseptin lisäksi haluttiin tarjota asiakkaille uutta konseptia eli interaktiivinen etänä pelattava Escape Room -peli. Pelin ideana on pysäyttää maata kohti syöksyvä asteroidi ennen, kuin on liian myöhäistä. Peliin sisältyy omalla tietokoneella ratkottavia tehtäviä, johon tarvittiin J&Co:n devaajatiimiä. Myös UI/UX-suunnittelussa tarvittiin apua.
Ratkaisu:
Pelistä luotiin kevyt prototyyppi, jotta pelin eri vaiheet olisivat selkeästi nähtävissä ennen teknisen työn aloittamista. Prototyyppi suunniteltiin ja toteutettiin Adobe XD:n avulla. Interaktiivisen prototyypin avulla varmistetaan toimiva käyttöliittymä. Tekniseen toteutukseen resursoitiin kaksi devaajaa.




Projektitiimi

Emilia Etzell
Projektipäällikkö

Michael Rönnblad
Graafikko

Johan Österberg
Kehittäjä

Daniel Kouvo
Äänityöt
Tutustu myös näihin
