Teknologiaa, design-asiaa ja JCO:n arkea

Miltä yrityksesi digijalanjälki näyttää?
Onko sinulla kontrolli online brändisi identiteetistä? Resonoiko se samalla aaltopituudella kuin yrityksesi strategia? Olisitko verkossa oman yrityksesi asiakas?

Praoelever i vårt team
Under vecka 43 hade vi turen att få två ivriga och intresserade praoelever med i vårt team. De fick följa med oss i arbetet samt självständigt jobba med att planera och förverkliga en WordPress webbsida.

Mitä tarkoittaa saavutettavuus verkkopalveluissa?
Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta listaa 49 erilaista teknistä, graafista ja sisällöllistä vaatimusta jotka perustuvat saavutettavuusohjeisiin WCAG 2.1.

Opetusympäristö tai markkinointi – pelillistäminen toimii
Me olemme jo yli kymmenen vuoden ajan toteuttaneet monenlaisia peliratkaisuja asiakkaillemme ja olemme innoissamme kehittämässä niitä edelleen. Tässä blogissa esittelemme muutamia erityyppisiä vaihtoehtoja, joita voimme suunnitella ja toteuttaa.

Uusi toimisto Billnäsin Myllyssä, uusi osakas ja muita kuulumisia
Kesälomien ja pitkän etätyöjakson jälkeen olemme aloittaneet syksyn uudessa osoitteessa, Raaseporin Billnäsissä. Aloimme jo vuosi sitten etsiä isompia tiloja ja paikkaa, jossa luova ja inspiroiva ympäristö veisi suunnitteluamme ja työtämme taas rutkasti eteenpäin.

JCO goes Billnäs
Uusi toimistomme Mylly sijaitsee Billnäsin rauhallisessa ruukkimiljöössä kosken vieressä, vain tunnin ajomatkan päässä Helsingistä.

Saavutettavat verkkosivut ovat hyödyksi kaikille
Jotta kaikki voivat toimia samanarvoisina yhteiskunnassa on asioiden itsenäisestä hoidosta verkon kautta tehtävä mahdollista kaikille.

Verkkokurssi sujuvasti WordPressin avulla
Kun yritys haluaa kouluttaa omaa henkilökuntaansa tai asiakkaitaan, on kätevintä tehdä se verkossa.

Ruokangas.com tehtiin yhdessä
Kitararakentaja Juha Ruokankaan verkkosivusto ruokangas.com voitti vuoden 2019 Finnish Web Awards -kilpailun Grand Prix -pääpalkinnon sekä sarjavoitot kuvituksessa, tekstissä ja UX designissa.

Neljä asiaa, joihin juuri nyt kannattaa panostaa
Yrityksillä ja yhteisöillä on tällä hetkellä tärkeä ja hyvä tilaisuus laittaa asioita kuntoon. Sitten, kun kiire taas palaa takaisin, on hyvä olla valmiina, täydessä terässä ja muita edellä.

Kun kotisivut ei riitä
Mikä on syvin mahdollinen digitaalinen asiakaskokemus jonka voit tarjota? Kuvittele se rohkeasti ja lähde kulkemaan sitä kohti.

Mitkä asiat kannattaa huomioida ennen verkkosivuprojektin aloitusta?
Jotta verkkosivujen avulla voidaan luoda liiketoimintaa ja tehdä tuloksia, on hyvä keskittyä oikeisiin asioihin heti käynnistysvaiheessa.

Kysymyksiä ja vastauksia WordPressistä
Miksi WordPress on niin suosittu, mikä on Gutenberg ja miten tiedän minkä teeman valitsen? Lue usein kysytyt kysymykset WordPressista.

Tarkista nämä 7 asiaa verkkosivullasi ja kasvatat myyntiäsi
Mitkä asiat ratkaisevat verkkosivustojen kanssa pähkäilevien ihmisten ongelmat? Kokosimme seitsemän tärkeintä asiaa, joilla me voimme tulla avuksi.

Etäpalaveri on tehokas ja turvallinen – näin sen teet
Me JCO:lla teemme nyt paljon töitä etänä. Se on tehokasta ja näinä aikoina myös turvallista. Kokosimme ohjeita siihen, miten voi järjestää tehokkaan ja hyvän etäpalaverin. Lue bloggaus ja sovi kanssamme etäpalaveri.

Näin verkkopalvelun rakentaminen etenee kanssamme
Verkkosivujen uudistus on prosessi, jonka jokaisesta vaiheesta pidämme hyvää huolta.

Onkohan Etunimi Sukunimi tavattavissa?
Uskaltaako sinne nettisivuille laittaa oman oikean sähköpostiosoitteen? Ja voiko sen laittaa klikattavaksi?

Tätä kaikkea ovat nettisivut vuonna 2020
Uuden vuosikymmenen alun keskeisimpänä asiana tulee olemaan jo ennestään tuttu termi “mobile-first-design”. Muita termejä ovat käyttökokemus, saavutettavuus, videosisällöt ja dark mode.

JCO:lle Grand Prix ja yleisövoitto FWA:ssa
Vuosi alkaa hienosti palkinnoilla! JCO Digital oli voitokas vuoden 2019 parhaita verkkosivustoja arvoineessa FWA:ssa. Tuloksena Grand Prix, kolme sarjapalkintoa, yksi hopea ja yleisöäänestyksen voitto!

Verkkosivun julkaisun tarkistuslista – 14 tärkeää vaihetta
Teimme JCO:n oman tarkistuslistan, jotta mitään ei vahingossa unohdeta.

Digitermit tutuiksi – digisanastoa selvällä suomen kielellä
Keräsimme listan termejä, joita käytetään arkisessa työssämme, ja kirjoitimme niille mahdollisimman selkeän kuvauksen.

Mitä kuuluu virtuaalitodellisuuteen?
Virtuaalitodellisuus (VR) nousi kuumaksi puheenaiheeksi kolmisen vuotta sitten, kun ensimmäiset kuluttajille suunnatut ns. uuden sukupolven laitteet tulivat markkinoille.

7 syytä satsata verkkosivujen tekstisisältöön
Verkkosivuilla hyvän tekstin merkitys on todella suuri. Paitsi, että sillä kerrotaan ihmisille asioita, se myös saa sivut menestymään ja nousemaan muiden edelle.

Naistoimari digimaailmassa – kiksejä, kansainvälisyyttä ja uskoa itseensä
Miten naispuolisella toimitusjohtajalla menee melko miehisessä bisneksessä? Miten JCO on saanut alkunsa ja miten kansainvälistyminen on vaikuttanut sen menestykseen? Lue, mistä Monica saa kiksejä ja mitkä ovat tulevaisuuden kuumat asiat.

Hakukoneoptimoinnin vinkit sisällöntuottajalle
Kokosimme selkeät ohjeet, kuinka luoda verkkosivustolle hakukoneoptimoitua sisältöä.

Verkkosivujen uudistuksen ensimmäinen askel on tavoitteiden määrittely
Jotta verkkosivujen avulla voidaan luoda liiketoimintaa ja tehdä tuloksia, on keskityttävä oikeisiin asioihin jo käynnistysvaiheessa.

Älä aloita markkinointia väärästä päästä
Jotta olisi kannattavaa satsata ulkopuolisiin kanaviin ja medioihin, täytyy ensin huolehtia siitä, että oma ja itselle tärkein kanava toimii niin kuin pitää.

JCO on täyden palvelun digitoimisto – mutta mitä se tarkoittaa?
Meidän tehtävämme on luoda vastustamattomia digitaalisia käyttäjäkokemuksia, joista asiakkaamme voivat olla ylpeitä ja joilla saadaan tuloksia.

Tätä kaikkea ovat nettisivut vuonna 2019
Koostimme ennusteen siitä, mitkä trendit vaikuttavat vuonna 2019 verkkosivujen suunnitteluun. Näitä trendejä seuraamalla pidennät uusien verkkosivujesi ikää ja olet niihin tyytyväinen pidempään.

Millainen on hyvä salasana?
Mitä salasanassa ei saisi olla? Sen sisään ei pidä kirjoittaa käyttäjätunnusta tai edes osaa siitä, oikeaa sanaa etu- tai takaperin, omaa nimeä tai syntymäaikaa eikä näppäimistön kirjaimia tai samaa merkkiä monta kertaa peräkkäin.

Saavutettavuus on esteettömyyttä, tasa-arvoa ja ennen kaikkea palvelua
Digitaalisten palveluiden ja niiden sisältöjen pitää siis olla sellaisia, että kuka tahansa voi niitä käyttää ja myös ymmärtää, mitä niissä sanotaan.

The JCO Story
The big city had made Mr and Mrs Java a bit numb. It was a shining case of ’all work no play’. So the Java couple decided to pack their suitcases and golf bags and leave the city in search of creativity.

JCO Vice – Hankoon ja takaisin
Kesäkuun alun aurinkoisena iltapäivänä suuntasimme nopealla ja komealla aluksella kohti Hankoa. Dress Code oli Miami Vice tai muuten vaan tyylikäs 80-luku.

JCO Golf Day
Hyvä sää tuli kuin tilauksesta, sillä JCO Digital oli kutsunut asiakkaita, yhteistyökumppaneita ja ystäviä golfin pariin ja jopa kisaamaan ihan tosissaan, tosin hymy huulessa ja rennosti.

Visuaaliset trendit 2019
Vuoden 2019 visuaalinen maisema on paljon enemmän kuin ilmiöitä, tykkäyksiä ja jakamisia. Se on täynnä merkityksiä.

Uusia omistajia, uusi hallitus
JCO on yritys, jossa yhdessä tekeminen ja oleminen ovat yksi tärkeimpiä arvojamme. On suuri ilo ja kunnia saada yhtiöön mukaan uusia omistajia rakkaasta tiimistämme.

JCO Digitalin ja Kopiosto ry:n yhteistyönä syntyi pelillinen oppimisympäristö peruskouluille
Tekijänoikeusjärjestö Kopiosto ry päätti tuottaa kaikille Suomen peruskouluille tarkoitetun pelillisen opetusmateriaalin, jonka parissa tekijänoikeuksien oppiminen ja opettaminen olisi kivaa.