Siirry pääsisältöön
Mitä on Green Coding - Testaa tietosi! Mitä on Green Coding - Testaa tietosi!

Tarkista nämä 7 asiaa verkkosivullasi ja kasvatat myyntiäsi

Marketing Tech wordpress

Näin verkkosivut laitetaan kuntoon

Kokosimme seitsemän tärkeintä asiaa, jotka huomioimalla kasvatat myyntiä.

1. Tee sivustosta nopea ja varmasti toimiva

Tarpeeksi nopeasti toimiva sivusto, jonka hosting eli palvelinasiat ovat kunnossa, nousee hakutuloksissa. Esimerkiksi WordPress-sivustoille optimoitu web-hostaus tekee sivuston sekä turvalliseksi että nopeaksi. Onhan tutkittu, että ihmiset eivät jaksa odottaa edes viittä sekuntia, että sivu ehtisi latautua.

2. Ilme moderniksi ja brändin mukaiseksi

Verkkosivuissakin ensivaikutelmalla on suuri merkitys. Upea ja nykyaikainen ilme houkuttelee asiakkaita ja on linjassa brändin kanssa. Raikkaat ja informatiiviset kuvat kertovat usein enemmän kuin tuhat sanaa – ja asiakas vakuuttuu.

3. Ohjaa asiakasta eteenpäin

Toimiva ja visuaalinen suunnittelu kulkee aina käsi kädessä käytettävyyden kanssa. Hyvin suunnitellut ja helppokäyttöiset sisältöpolut ohjaavat asiakasta haluttuun lopputulokseen. Koskaan ei asiakasta jätetä yksin, vaan hänet ohjataan ostamaan, tilaamaan tai kysymään lisätietoa.

4. Tee tekstistä hakukoneystävällistä

Hyvin kirjoitettu teksti löytyy Googlesta. Huolehdi siitä, että verkkosivuston teksti ja sisältö on hakukoneoptimoitua (SEO) ja se nousee hakutuloksissa mahdollisimman korkealle. Voit pyytää myös sivuston nykyisille teksteille läpikäynnin ja ”freesauksen”, joka parantaa löydettävyyttä.

5. Tekniikka kuntoon

Teknisesti oikeaoppisesti ohjelmoitu sivusto on hyväksi sekä hakukoneiden että käyttäjän kannalta – myös mobiililaitteella sivuille tulevan. Verkkosivut kannattaa suunnitella responsiiviseksi esim WordPress-alustalle. Hyvä suunnittelu aloitetaan kehitysympäristön luomisella ja päättyy perusteelliseen testaukseen ja julkaisuun.

6. Sivuston mittaus ja seuranta

Sivustolle on hyvä asentaa oikeanlaiset mittarit kävijöiden seurantaan ja kävijöiden uudelleen tavoittamiselle (retargeting). Silloin tiedetään, kuka sivustolla käy ja mitä milläkin sivulla tapahtuu. Näin sivuja voidaan myös kehittää entistä paremmin ohjaamaan asiakasta eteenpäin.

7. Ohjaa kävijöitä somesta ja Googlesta 

Kun sivusto on julkaistu, panosta sen lanseeraukseen ja markkinointiin sekä organisaation sisällä että kohderyhmän keskuudessa. Hyvillä sisällöillä voidaan ohjata asiakkaita sivuille sosiaalisesta mediasta ja hakukoneista.

Haluatko, että autamme parantamaan verkkosivujasi vai tarvitsetko hyvän tiimin uudistamaan ne kokonaan? Yhdessä voimme saada muutoksen nopeasti aikaan. Ota yhteyttä vaikka heti.

Toivottavasti pidit artikkelista! Artikkelin saa mielellään jakaa somessa,
ja muistathan seurata menojamme Instagramissa, Facebookissa ja Twitterissä.

Lue myös:

Kysmyksiä ja vastauksia WordPressista

Näin verkkopalvelun rakentaminen etenee

Verkkosivun julkaisun tarkistuslista – 14 tärkeää vaihetta

Lue myös